Obľúbené položky

Úvodná stránka » Magazín MojaLekáreň.sk » Články a blogy » Zázračné semienka

Zázračné semienka

Trávenie Zdravie z prírody Kozmetika Starostlivosť o telo

Semienka sú základom zdravej a vyváženej stravy a mali by sa na vašom tanieri alebo mise objaviť pokojne aj niekoľkokrát denne. Kvalitné semienka dodávajú telu bielkoviny, vitamíny, minerály a hlavne kvalitné tuky. Vedeli ste tiež, že niektoré semienka majú tak kvalitný prínos pre ľudské zdravie, že sa dajú pokladať za doplnok stravy?

Zázračné semienka

Semienka sa dajú jesť na milión spôsobov, nájdete ich v pečive, v šalátoch, aj v pudingoch. Patria medzi obľúbené ingrediencie na smoothie, alebo si ich môžete opražiť a jesť večer pri televízii. Okrem toho sú semienka výborným pomocníkom pri varení. Na konci článku nájdete náš obľúbený recept na semienkovú nátierku.

Medzi najznámejšie semienka patria:

Chia semienka

Získali celosvetovú popularitu vďaka fitness priemyslu, ktorý chia semienka vykresľuje ako najlepšieho pomocníka pri chudnutí. Chia semienka obsahujú tridsať percent olejov, telu dodávajú minerály, bielkoviny, vlákniny a omega-3 mastné kyseliny. Okrem toho obsahujú vápnik, železo a horčík.

Ľanové semienka

Ďalším zdrojom omega-3 mastných kyselín, vitamínov a minerálov je ľanové semienko. Hodí sa pre vegánov, vegetariánov alebo pre vyznávačov RAW a PALEO. Ľanové semienka sú ťažko stráviteľné, preto sa musia poriadne požuť alebo ich jedzte už nadrvené či zomleté. Po jedle sa dobre napite.

Ako ľanové semienka pomáhajú:

  • pomáhajú pri zápche
  • sú to antioxidanty
  • sú zdrojom omega-3 mastných kyselín pre vegánov a vegetariánov

Slnečnicové semienka

Slnečnicové semienka majú menej vitamínu A a C, ale zato dodajú telu veľkú dávku vitamínu E a B1. Majú orieškovú chuť a jedia sa najčastejšie pražené. Slnečnicové semienka sú ľahko stráviteľné, odporúčame ich jesť bez pridanej soli.

Ako slnečnicové semienka pomáhajú?

  • sú zdrojom bielkovín a sacharidov
  • hodia sa aj pre tehotné ženy

Tekvicové semienka

Tekvicové semienka sa hodia na smoothie, do jogurtov alebo do šalátov, môžete ich tiež upražiť. Sú náročnejšie na trávenie, a tak ich odporúčame cez noc namočiť do vody. Telu dodajú vitamín A a B, fosfor, mangán, omega kyseliny, alebo napríklad horčík. Podporujú zdravie prostaty a močových ciest.

Sezamové semienka

Sezamové semienka majú pre telo podobné benefity ako ľanové semienka a patria medzi najobľúbenejšie semienka vôbec. Dajú sa jednoducho konzumovať, nájdete ich na pečive a sú obľúbenou prísadou v ázijskej kuchyni.

Máte radi semienka? Ktoré patria medzi vaše najobľúbenejšie a ako často ich zaraďujete do svojho jedálnička? Skúste recept na semienkovú nátierku a dajte nám vedieť, ako vám chutila!

Semienková nátierka

Suroviny:

Ako na to: Vo veľkej mise rozmixujte všetky ingrediencie a dochuťte podľa ľubovôle (pridajte viac paradajok, bazalky, alebo dochuťte soľou a korením).

Dobrú chuť!

Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam