MojaLekáreň.sk
Hľadať

Detoxikácia organizmu

Detoxikácia organizmu
Zdielať
Navštívte súvisiace produktové kategórie

Vyzametajte "pavučiny" aj z organizmu. Detoxikáciou získate skvelý pocit, lepšie fungujúci a čistejší organizmus a energiu. Poradíme vám, ako na to.

Zbavte sa splodín

Nepodceňujte jarné upratovanie tela! Ako pripravíte organizmus je len na vás. Privítajte jarné mesiace bez virózy a únavy. Detoxom pomôžete svojej fyzickej i duševnej stránke a to vďaka odstráneniu nahromadených splodín a toxínov, ktoré sa hromadia v tele a môžu spôsobiť až zdravotné ťažkosti či psychickú nepohodu. S prečistením organizmu pocítite príval energie, dobrej nálady a zlepšenie zdravotného stavu - uvidíte sami!

Bylinné čaje a bylinky pre detoxikáciu

Pozvite si na pomoc prírodu. Ideálnym pomocníkom v detoxikácii a naštartovanie organizmu sú bylinky - žihľavafenikel, rebríček, púpava, čakanka, koreň lopúcha, pestrec mariánsky či aloe vera. Stačí si urobiť 3x denne šálku čaju z nálevu sušených byliniek alebo ich primiešať do lahodného ovocno-zeleninového smoothie a freshu.

Účinné antioxidanty

Bohatým zdrojom antioxidantov je

Tie nájdete v ovocí a zelenine, napríklad v červenej paprike, tekvici, mrkve, ale aj lesných plodoch. Skvelé sú aj výživové doplnky so superpotravinami - vhodná je ​

Plný vitamínov je aj rakytník alebo šťava z aloe vera.

Náš tip

Zima nabádala ku konzumácii tučných jedál. Na jar je vhodné upraviť jedálniček. Konzumáciou vlákniny naviac prečistíte lenivé črevá a nahromadené škodliviny.

Odľahčený jedálniček nie je veda

  • Vo svojom jedálničku zvýšte potraviny bohaté na vlákninu a vitamíny. Vláknina prispieva k zvýšeniu objemu stolice a zrýchleniu pohybu čreva. Niektoré druhy vlákniny slúžia aj ako prebiotikum, čiže potrava pre črevné mikroorganizmy.
  • Zaraďte viac ovocia a zeleniny, miesto vyprážaného, koreneného a ťažkého jedla si dajte radšej surové, dusené a varené jedlá. Výborná je i kvasená zelenina. Zelenina a ovocie obsahujú vitamíny a minerály, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie organizmu. Kvasená zelenina je bohatým zdrojom probiotík, ktoré sú dôležité nielen pre správne fungovanie našich čriev.
  • Zeleninu môžete kombinovať s ryžou, pohánkou alebo pšenom. Škrobové prílohy (ryža, zemiaky, cestoviny) nie je vhodné kombinovať s bielkovinami (mäso, ryby). V tráviacom trakte dochádza k ich hnilobám a premene na nevyužiteľné a zaťažujúce zložky. Preto je vhodnejšie kombinovať tieto prílohy so zeleninou.
  • Obmedzte konzumáciu sladkostí. Prebytok cukru v tele neprináša žiadne výhody, skôr môže byť príčinou mnohých chorôb.
  • Biele pečivo vymeňte za celozrnné. Najviac živín, vitamínov a minerálov sa nachádza v obale zŕn. Pri mletí bielej múky sa tieto obaly, a tým aj väčšina živín, odstraňujú. Celozrnná múka a výrobky z nej obsahujú viac živín a vlákniny, telo ich lepšie a účinnejšie trávi a rýchlejšie a na dlhší čas vás zasýtia.
  • Obmedzte konzumáciu mliečnych výrobkov. Názory na užitočnosť mlieka sa líšia. Ak si nedokážete predstaviť deň bez mlieka, vyberte si radšej čerstvé mlieko priamo od farmárov. Z mliečnych výrobkov sú najvhodnejšie tie kyslé (kyslá smotana, kefír, neochutené jogurty).). Ak máte alergiu na mliečne bielkoviny alebo laktózu, radšej vyberte "mlieka" rastlinné.
  • Vyraďte polotovary, vyhnite sa tučným a mastným jedlám. Polotovary obsahujú mnoho pridaných látok, ktoré naše telo nepotrebuje a nevie spracovať (éčka, chuťové prísady, nadbytok soli či cukrov). Vždy je lepšie si variť doma bez nadbytočných látok. Nadmerný príjem nevhodných tukov je spojený s rizikom vzniku nadváhy, obezity a v nemalej miere aj ochorenia ciev, srdca či tráviaceho traktu.
  • Vynechajte alkohol a znížte konzumáciu kávy na únosné minimum (do 4 pohárov kávy denne). Zvýšený príjem alkoholu môže mať negatívny vplyv na kardiovaskulárny systém, srdce, pečeň alebo mozog. Zvyšuje riziko vzniku niektorých nádorov, podieľa sa na vzniku obezity či porúch výživy. Nadmerná konzumácia kávy môže viesť k poruchám spánku, úzkosti, nervozite alebo páleniu žáhy.
  • Jedzte pravidelne, najlepšie päťkrát denne v menších porciách. Tým, že si dáte päťkrát denne menšie porcie kvalitného a hodnotného jedla, nebudete mať návaly hladu a tým aj tendenciu prejesť sa, zníži sa chuť na sladké, uľahčí sa trávenie a dáte mu čas všetko správne stráviť a telo bude schopné lepšie využiť živiny z jedla. Okrem toho pravidelná strava pomáha urýchliť bazálny metabolizmus a spaľovanie energie.
  • Pite obyčajnú vodu a zeleninové šťavy. Tie naštartujú metabolizmus a odbúravanie škodlivín v tele. Voda je základným kameňom pre správne fungovanie tela. Mala by byť kvalitná, ideálne pramenitá a neperlivá. Čerstvé zeleninové šťavy pomôžu do tela doplniť dôležité minerály, vitamíny a ďalšie živiny, bez prebytku cukrov. 
  • Deň si spestrite pitím zelených alebo bylinných čajov. Prínosy zeleného čaju pre naše zdravie sú veľké. Zelený čaj podporuje správnu funkciu nášho srdca, tráviaceho traktu a metabolizmu. Pomáha udržiavať normálnu hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Podporuje zubné zdravie a kontrolu telesnej hmotnosti. Pôsobí ako antioxidant. Podporuje duševný výkon, koncentráciu a učenie. Správne vybrané bylinné čaje tiež môžu podporiť naše zdravie.
  • Vynechajte sýtené nápoje a čierne čaje. Sýtené nápoje môžu spôsobovať problémy s trávením, ako sú pálenie záhy, nadýmanie, škrípanie alebo plynatosť. Sýtené nápoje s vyšším obsahom oxidu uhličitého môžu negatívne pôsobiť na krvný tlak, pečeň, zvyšujú vylučovanie vody a dôležitých minerálov. Väčšina z nich navyše obsahuje aj obrovské množstvo cukru. Pri výrobe čierneho čaju dochádza, vďaka dlhému času oxidácie, k vyššiemu znehodnoteniu zdravých látok, ako je to u zeleného čaju. A aj keď má čierny čaj preukázateľné pozitívne účinky na zdravie, jeho nadmerné pitie môže spôsobovať aj nepríjemnosti ako sú zápcha, prekysľovanie žalúdka a pálenie záhy či nežiaduce sfarbenie zubov.

Detoxikácia na mieru

Myslite na to, že detoxikačný plán je individuálna záležitosť. Iný typ detoxikácie je vhodný pre mužov, ženu (pred pôrodom alebo dojčiacu), seniora alebo človeka s chronickým ochorením. Ak si neviete rady, poraďte sa s odborníkom.

TOP potraviny pre detoxikáciu:

  • bylinné čaje a zelený čaj
  • citrón (odporúčame piť vodu s citrónom a vetvičkou mäty)
  • brokolica
  • sezamové semienka
  • strukoviny

Prečistite myseľ

Nakoniec odporúčame upratať si aj v hlave. Prestaňte myslieť na tisíc vecí naraz a začnite riešiť všetko postupne. Duševná hygiena a psychická pohoda je nevyhnutnou podmienkou pre vaše celkové zdravie. Zapojte do každodenného života pohyb. Či už to bude beh, prechádzky so psom alebo len vychádzky do okolia. Užívajte si slniečko a buďte v pohode :-)

Všetky zdravotné, nutričné či liečebné tvrdenia sú v rámci legislatívy EÚ výrazne obmedzené. Pri tvorbe článkov smieme vychádzať iba zo schválených tvrdení, ktoré uvádza platná legislatíva.

Máte otázku k článku? Napíšte nám!

Prečítajte si tiež

Snažíte sa schudnúť a nejde vám to? Trápia vás napuchnuté nohy, brucho, nadmerné potenie alebo celulitída? Možno v tele zadržiavate vodu, čo môže viesť k dlhodobým zdravotným ťažkostiam.

viac

Úpal a úžeh má väčšina ľudí úzko spojené s letom, avšak úpal so slniečkom súvisieť priamo nemusí. To je aj hlavný rozdiel medzi týmito dvoma chorobami z prehriatia, ktoré sú inak veľmi podobné a…

viac

Ako spoznať, že máte angínu a ako sa angína lieči? Aké sú druhy angíny a ako sa angíne vyhnúť? Prezradíme v našom článku.

viac

Ľudský papilomavírus alebo HPV (Human papilloma vírus) napáda bunky ľudskej pokožky a slizníc. Je veľmi odolný a stabilný a vo vlhkom prostredí môže vyvolať infekciu aj o niekoľko mesiacov. Až 80 % z…

viac
Spýtajte sa lekárnika

DOPRAVA ZADARMO

k nákupu nad 20 €

Prihláste sa k odberu noviniek
a zľavový kód vám pošleme e-mailom.