Úvodná stránka » Magazín MojaLekáreň.sk » Články a blogy » Freshe pre lepšie zdravie

Freshe pre lepšie zdravie

Chudnutie Trávenie

Prezradíme vám, ktoré čerstvé šťavy podporia vaše zdravie a ako si ich jednoducho pripraviť.

Freshe pre lepšie zdravie

Zdraviu prospešné freshe:

  • Džús proti chrípke a nachladnutiu - 1 pomaranč, 1 grepfruit, polovica citróna, 1 lyžica pyré z acai berry
  • Regeneračný džús - štvrť uhorky, 1 stonku zeleru, 2 jablká a jedna lyžica elixíru Himalyo
  • Ranný džús - polovica uhorky, 1 stonku zeleru, 1 list špenátu, 6 zelených jabĺk, štvrtina olúpanej limetky, oslaďte jednou lyžičkou zázvoru v mede
  • Večerný džús - 2 uhorky, 4 stonky zeleru, 2 cukety, 6 kapustových listov, 6 špenátových listov, 1 citrón, 1 lyžička spiruliny
  • Zelený džús - hrsť špenátových listov, pár lístkov petržlenu, 2 stonky zeleru, polka šalátovej uhorky, 1 zelené jablko, 1 kávová lyžička čerstvého zázvoru, 1 olúpaný citrón, štipka kajenského korenia
  • Zeleninový koktail - 3 stonky zeleru, 3 paradajky, 2 mrkvy, polovica olúpaného citróna a 1 lyžička chlorelly

Ako na čerstvé šťavy

  1. Konzumujte čerstvú šťavu čo najskôr po pripravení, obsahuje dôležité živiny a enzýmy.
  2. Ovocné šťavy obsahujú viac cukru, pretože 100 ml nepripravíme z rovnakého množstva surovín ale z väčšieho množstva − a tým narastá aj energetická hodnota. Navyše odšťavovaním prichádzame o dôležitú vlákninu, ktorá upravuje vstrebávanie cukrov. Preto je lepšie ovocné šťavy kombinovať so zeleninovými. A to tak, aby zelenina tvorila najmenej polovicu surovín. Prípadne môžeme ovocné šťavy riediť vodou.
  3. Surová zelenina a ovocie obsahujú oveľa viac prospešných látok ako tepelne upravené.
  4. Šťavu ľahšie, rýchlejšie a lepšie strávite než celý plod. Prospešné látky sa tiež efektívnejšie vstrebávajú.
  5. Zeleninové šťavy upravujú acidobázickú rovnováhu organizmu (pH). Vyhnete sa tak nebezpečnému prekysleniu.

Ako si pripraviť smoothie čo najlepšie

  1. Pridajte bielkoviny. Smoothie a šťavy iba z ovocia obsahujú vyššie množstvo cukrov a tým aj kalórií. Takéto smoothie síce rýchlo zasýtia, ale počas krátkeho času (vďaka prudkému zníženiu prijatého cukru) začnete pociťovať opäť hlad. Ak chcete, aby vás smoothie zasýtilo na dlhší čas, pridajte bielkovinovú zložku. Bielkoviny vám pomôžu dlhšie udržať energiu získanú zo smoothie. Do kokteilu preto pridajte mlieko, grécky jogurt, sójové mlieko, cottage, tofu, arašidové či mandľové maslo či oriešky.
  2. Niekedy chýba vláknina − vďaka nej dokáže smoothie zasýtiť na dlhší čas a zníži rýchlosť vstrebávania cukrov. Najlepším zdrojom vlákniny do smoothie sú napr. avokádo, maliny, hrušky, artičoky, ružičkový kel, mandle a iné orechy a semiačka.
  3. Aby ste získali čo najviac cenných zložiek, časť ovocia nahraďte zeleninou a bielkovinami.
    Smoothie a šťavy pripravujte vždy tesne pred tým, ako ich budete konzumovať. Dlhým státím stráca niektoré cenné vitamíny.

Náš tip

Aby ste pocítili blahodarné účinky zeleninových štiav, pite aspoň 0,5 litra denne. Pre detoxikáciu 1 liter každý deň. Posilňujete tak obranyschopnosť organizmu, prečisťujete tráviaci systém, ľahšie chudnete a udržujete sa v celkovej kondícii. A navyše - skvele si pochutnáte!

Kedy ktoré freshe piť

Ovocné šťavy odporúčame piť hlavne dopoludnia, najmä v prípade, že sa snažíte zhodiť nejaké to kilo. Doprajte si ich tiež po fyzickej záťaži. Rýchlo a vhodne tak doplníte sacharidy a pomôžete telu v regenerácii svalov. Vhodné sú aj pri strese a psychickom vyčerpaní. Počas dňa potom budete podávať lepšie výkony a nebudete takí unavení.

Kedykoľvek počas dňa, aj večer, keď vás doženie "chuť na sladké", môžete piť šťavy zeleninové. Pomáhajú udržiavať zdravé pH v organizme. Uplatnia sa hlavne pri redukčnej diéte.

Účinky čerstvých štiav

  • Pomarančová šťava má vysoký obsah vitamínov A, B a C, draslíka, vápnika a horčíka. Pomáha pri normálnej funkcii dýchacieho systému a predstavuje dobrý zdroj selénu, ktorý v tele pôsobí ako antioxidant.
  • Šťava z jabĺk pomáha regulovať telesnú hmotnosť. Ak pijete jablčnú šťavu ráno nalačno, podporíte tým činnosť čriev.
  • Mrkvová šťava sa odporúča pri podpore prirodzenej obranyschopnosti organizmu a taktiež aj pomáha udržať normálnu hladinu glukózy v krvi.
  • Uhorková šťava má blahodárne účinky na pokožku.
Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam
Spýtajte sa lekárnika