MojaLekáreň.sk
Hľadať

Zdravá desiata: Raw čoko puding

Zdravá desiata: Raw čoko puding
Zdielať
Navštívte súvisiacu produktovú kategóriu

Maškrtiť sa dá aj zdravo. Pripravte deťom do školy alebo na rodinný výlet výdatnú desiatu nabitú energiou a bohatú na vitamíny, minerály a mastné kyseliny. Poďme na to.

Raw stravovanie

Surová strava (živá strava alebo raw) vychádza z myšlienky, že ak potraviny tepelne upravíme, strácajú svoje výživové hodnoty. Zaradenie raw stravy do jedálnička je spestrením pre samotný organizmus a hlavne je bohatá na dôležité vitamíny, minerály, živiny ale aj aktívne enzýmy, ktoré prispievajú k správnemu fungovaniu nášho tela. Medzi základné potraviny živej stravy patrí zelenina, sušené ovocie, semienka, obilniny a strukoviny.

Výhody raw stravy

Konzumáciou surovej stravy pomáhame organizmu s regeneráciou. Rovnako nám môže pomôcť na úpravu telesnej váhy, zlepšenie stavu pokožky, odkyslenie a celkové prečistenie.

Avokádo

Toto zelené ovocie hruškovitého tvaru je stále nedocenená potravina v našich jedálničkoch. Avokádo je zdrojom kvalitných tukov a zdraviu prospešných mastných kyselín. Má nízky glykemický index, a preto je veľmi obľúbené a hojne konzumované športovcami, vegetariánmi, vegánmi a ľuďmi držiacimi špeciálne diéty. Taktiež obsahuje vysoké množstvo draslíka, ktorý sa podieľa na správnej funkcii nervov, svalov a srdca.

Kam s avokádom

Pridajte ho do nátierok, smoothies alebo dezertov - dodá im tú správne krémovú textúru.

Datle

V ayurvéde sa datle považujú za potravinu, ktorá zvyšuje vitalitu, energiu a blahodárne pôsobí na zdravie. Sú zdrojom jednoduchých sacharidov, ktoré sa v priebehu chvíľky menia na rýchly zdroj energie. Datle sú výbornou desiatou, ktorá dobije rýchlo energiu a nasýti bunky potrebnou glukózou a vy sa budete cítiť okamžite opäť plní sily.

Náš "datlový" tip

Než pridáte datle do dezertov či smoothie - namočte ich vopred na niekoľko hodín, budú krásne mäkké a lepšie ich potom spracujete.

Chia semienka

Oriešky a semienka sú bohaté na omega 3 mastné kyseliny, a preto by nemali chýbať v našej strave, napríklad vo forme desiaty. Chia semienka sú špecifické v tom, že počas pečenia a varenia môžu nahradiť vajíčko (podobne ako ľanové semienka) - dokážu nám skvele spojiť jednotlivé suroviny v konzistentné zmes. Pred varením je potreba semienka aspoň na pol hodiny namočiť do malého množstva vody alebo mlieka.

Chia semienka pre dobré trávenie

Chia semienka a ďalšie potraviny s vysokým podielom vlákniny vás zasýtia na dlhší čas a napomáhajú bezproblémovému tráveniu.

Ovsené vločky

Vykročte pravou nohou a začnite svoje ráno inak. Ovsené vločky sú ideálnym zdrojom sacharidov a vďaka vysokému obsahu vlákniny uvoľňujú energiu postupne.

Ovsené vločky a betaglukán

Málokto vie, že ovsené vločky obsahujú ovsený betaglukan. To je látka, u ktorej bolo zistené, že znižuje hladinu cholesterolu v krvi.

Na puding budete potrebovať

Postup

  • Chia semienka zmiešame s mliekom a necháme ich napučať. Do vzniknutej zmesi pridáme kakao, avokádo, banán, datle a datľový sirup a rozmixujeme v mixéri do hladkej zmesi.
  • Zmes môžeme dosladiť podľa chuti medom alebo pridaním ďalšej lyžičky datlového sirupu.
  • Na dno čistých a suchých pohárov dáme vločky a postupne vrstvíme puding. Na záver ozdobíme kešu orieškami a čučoriedkami.

Zdravá desiata do školy

Pripravte puding do malých zaváracích pohárov a pridajte deťom ku desiate do školy.

Navštívte súvisiacu produktovú kategóriu
Bio potraviny
Máte otázku k článku? Napíšte nám!

Prečítajte si tiež

Zázračná kurkuma prospieva nielen normálnej funkcii pokožky a kĺbov, ale dodáva aj peknú žltú farbu a v jedle dobre chutí.

viac

Ako funguje prenos kyslíka krvou, na čo slúži pulzná oxymetria a ako vám môže oxymeter pomôcť, ak ochoriete covid-19? Prezradíme v našom článku.

viac

Konope je dnes dobre známe a používané nielen v medicíne, ale aj v kozmetike, kde je jedným z najčastejšie používaných top látok dnešného trhu.

viac

Býva vaše dieťa často nesústredené a zasnené? Nevníma kvôli tomu to, čo mu hovoríte? Zabúda a stráca svoje veci? Je divoké, neposlušné, pri ničom dlho neposedí? Zo školy nosí jednu poznámku za druhou…

viac
Spýtajte sa lekárnika

DOPRAVA ZADARMO

k nákupu nad 20 €

Prihláste sa k odberu noviniek
a zľavový kód vám pošleme e-mailom.