Tie najlepšie darčeky pre zdravie a veľa odmien za vianočné nákupy.

Obľúbené položky
Vybrať odmenu

Úvodná stránka » Magazín MojaLekáreň.sk » Články a blogy » Diéty - áno alebo nie?

Diéty - áno alebo nie?

Chudnutie Trávenie

Nech sa prihlási ten, kto nikdy neskúšal žiadnu diétu. Zvlášť ženám teraz asi zostali ruky na klávesnici :-) Byť štíhly a fit by chcel každý. Počiatočné nadšenie býva veľké, ako ale zistiť, ktorá diéta je pre vás tá pravá?

Diéty - áno alebo nie?

Ak ste si dali za cieľ schudnúť, verte, že nie ste zďaleka sami. Kvôli túžbe byť štíhli a fit praskajú fitness centrá vo švíkoch, výživoví poradcovia majú plné kalendáre a v internetových vyhľadávačoch sa spojenie diéta, ktorá naozaj funguje dostáva na popredné miesta.

Počiatočný entuziazmus vás podporuje v nakupovaní vyváženej stravy, ženie vás obdeň do posilňovne a čo si budeme hovoriť, taktiež trochu vetrá peňaženku. Ale čo sa bude diať za mesiac, za dva? Chytí vás chudnutie? Vydržíte dodržiavať diétu, ktorú ste si stanovili? Pôjdu kilá postupne dolu, bez toho aby ste trpeli hladom, ale naopak boli šťastní? Netvrdíme, že máme recept na úspech, ale pár tipov by sme našli.

5 rád, ako sa popasovať s chudnutím

  1. Hlavné je chcieť. O tom, či bude naša diéta úspešná, alebo vyjde akékoľvek snaženie navnivoč, rozhodujeme my. Všetko sa odohráva v hlave. Verte si, a aj keď to bude znieť ako klišé, majte radi sami seba.
  2. Stanovte si reálne ciele. Nechcite zázraky na počkanie. Začnite pomaly, postupne.
  3. Motivujte sa. Máte v skrini krásne šaty, do ktorých sa už nevojdete? Luxusné sako, ktoré už nezapnete? Každá motivácia je dobrá. Aby ste to mali čierne na bielom, pravidelne si merajte obvod pásu, bokov, stehien a paží. Poteší vás, keď uvidíte svoje výsledky.
  4. Starostlivo si všetko naplánujte a nezdráhajte sa poradiť s odborníkom.
  5. Zostavte si jedálniček. Nezabúdajte, že diéta nie je hladovka. Pracujte hlavne na tom, aby ste jedli pravidelne a menšie porcie. Rozhodne nebuďte o vode a suchároch.

Čo tak prestať počítať kalórie, a pritom zdravo žiť a chudnúť?

Pokiaľ nepatríte medzi fitness nadšencov, ktorí denne prepotia tričko cvičením, a zároveň sa nechcete trápiť, vyskúšajte ketodiétu. Využíva špecifický stav v tele s názvom ketóza. Akonáhle telu obmedzíte sacharidy, začne si vytvárať ketóny spaľovaním tukových zásob. Kilá a tukové vankúšiky začnú pomaly a iste miznúť. Dôležité je, aby ste jedli päťkrát denne po troch hodinách špeciálne nízkosacharidové a na proteíny bohaté jedlá a držali sa doporučeného plánu.

Ketodiéta nie je vhodná pre osoby s ochorením obličiek alebo metabolickými poruchami, pretože práve obličky a ďalšie vnútorné orgány pracujú ako účinný filter a preto je potrebné, aby boli zdravé a so záťažou v priebehu chudnutia si hravo poradili.

Aké ďalšie diéty vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá?

  • Dukanova diéta u nás nie je priamo známa, ale vedeli ste, že vďaka nej chudne napríklad Nicole Kidman alebo Jennifer Lopez? Diéta má celkom 4 fázy. V prvej, tzv. útočnej, jete bielkoviny. V druhej fáze k bielkovinám pridáte zeleninu a každodenný pohyb najmenej 30 min denne. Tretia fáza Dukanovej diéty spočíva v opatrnom pridávaní ovocia. Štvrtú fázu by ste mali dodržiavať neustále, môžete jesť všetko (samozrejme s rozumom) a jeden deň v týždni jesť len bielkoviny.
  • Cambridge diéta predstavuje komplexný výživový plán, ktorý je založený na individuálnom prístupe. Súčasťou plánu sú aj špeciálne, nutrične vyvážené potraviny, ktorými si obohatíte jedálny lístok. S Cambridge diétou úspešne schudlo už mnoho žien aj mužov, možno padne do oka aj vám.
  • Nízkosacharidová diéta nie je nijako konkrétne špecifikovaná a existujú jej rôzne varianty ako napríklad bezlepková, pre vegetariánov a pod. Je založená na zelenine, mäse, rybách, mliečnych výrobkoch, vajíčkach a semienkach.

Diéty niekedy musíme držať nie kvôli chudnutiu, ale kvôli zdravotnému stavu. Veľmi prísna je bezlepková diéta pre pacientov s celiakiou alebo intoleranciou lepku, bezozbytková diéta pri nešpecifických ochoreniach čriev alebo pečeňová diéta, ktorú odporúčajú lekári, aby ste uľavili chorej pečeni po prekonanej chorobe, ktorá pečeň zaťažila, napr. po mononukleóze.

Vidíte sami, že diét je veľa a takmer každá sľubuje, že zhodíte pár kíl behom niekoľkých týždňov. Najdôležitejšie ale je riadiť sa zdravým rozumom, a hlavne sa pri diéte netrápiť. Potom totiž nemá zmysel a vaša snaha by vyšla navnivoč.

Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam