Obľúbené položky

Úvodná stránka » Magazín Mojalekáreň.sk » Články a blogy » 5 krokov na posilnenie imunity, ktoré skoro nič nestoja

5 krokov na posilnenie imunity, ktoré skoro nič nestoja

Liečivé prípravky Zdravie z prírody

Zimná chrípková epidémia sa nám nevyhla ani teraz a nevítaným návštevníkom býva i časté prechladnutie. Pokiaľ sa aj na vás lepia bacily, kedykoľvek okolo vás prejde niekto s nádchou, zbystrite. Máme pre vás tipy pre posilnenie imunity, ktoré nezruinujú vašu peňaženku a zároveň vám skutočne pomôžu.

5 krokov na posilnenie imunity, ktoré skoro nič nestoja

Zaistite si správny zdroj vitamínov

To, že telu prospievajú vitamíny, je známy a lekárskymi prieskumami overený fakt. Čo je ale ich najlepším zdrojom, a ktoré nám pomôžu k posilneniu imunity? Najlepšie je siahnuť po prírodných zdrojoch. Pokiaľ ich chcete mať po ruke vždy, keď si spomeniete, určite môžete vyberať i z doplnkov stravy. Ideálna pre posilnenie organizmu je napríklad hliva ustricová v kombinácii s vitamínom C, alebo aj samotný vitamín C s postupným uvoľňovaním.

Potraviny pre posilnenie imunity

Takzvané prírodné antibiotikum nájdeme v cesnaku. Rakytník, pustovnica čínska a ďalšie superpotraviny majú všeobecne veľké množstvo vitamínov a prospešných látok. Ženšen pomáha zachovať optimálnu výkonnosť, fyzickú a duševnú pohodu. Vitamín D - máme ho málo hlavne v zime, alebo nám ho získava naša pokožka pri vystavení sa slniečku. Preto hneď ako bude pekné počasie, využite situáciu a vyrazte na prechádzku. Pokiaľ hľadáte vitamín D v potravinách, nájdete ho v rybom tuku.

Myslite na detoxikáciu

Budete sa cítiť dobre a z tela odplavíte prebytočné toxíny, žiadny bacil vás len tak ľahko nenájde. Nahromadené škodlivé látky totiž imunitu oslabujú. Detoxikácia organizmu je tak prospešná nielen na jar. Detoxikáciu podporia nápoje pripravené zo zeleniny a bylinné čaje, napríklad silybum mariánske alebo praslička roľná. Detoxikácia by mala tiež zahrňovať pitný režim, ktorý s môžete spestriť rôznymi smoothie.

Nájdite si čas na pohyb

Jedným z najlepších spôsobov ako posilniť imunitný systém je pravidelný pohyb. Aj v zime si nájdite čas na prechádzku, cvičenie v telocvični, alebo si choďte zabehať. Nájdite si akýkoľvek pohyb, aký vás bude baviť. Uvidíte, že sa okrem zdravia zlepší aj vaša nálada.

Dbajte na svoj jedálniček

V chladnejšom ročnom období majú ľudia všeobecne menšiu chuť na ovocie a zeleninu. A práve v zime ju tak potrebujeme! Aj keď sa cítite unavený a radšej by ste siahli po čokoláde, doplňte jedlo o zeleninové prílohy, dávajte si desiatu a raňajky s dostatkom vlákniny. Nielenže vám poďakuje vaša imunita, ale tiež budete menej unavení.

Nezabúdajte odpočívať

Pokiaľ každý večer padnete do postele úplne vyčerpaní, ráno vstanete do práce, popoludní zariaďujete nevyhnutné a večer ste vyčerpaní ako predošlý večer, skúste popremýšľať, čo taký životný štýl časom urobí s vašim organizmom. Psychika je silná čarodejnica. Podieľa sa aj na vašej schopnosti brániť sa vírusom a baktériám. Keď sa budete na duši cítiť „pod psa”, nepomôžu vám ani zázračné superpotraviny a vitamíny.

Posledná naša rada preto je: Myslite na seba, aby ste sa cítili príjemne. Robte to, čo vám prináša radosť, stretávajte sa s priateľmi a relaxujte. Pamätajte si, že život sa skladá hlavne z maličkostí a chvíľ, ktoré si musíme vedieť užívať.

Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam
Chat - poradíme vám