Obľúbené položky

Úvodná strana » Zdravá výživa a chudnutie » Športová výživa » Vitamíny a minerály pre športovcov » Prípravky s vitamínmi pre športovcov

Prípravky s vitamínmi pre športovcov

Každý vitamín má v tele človeka svoju funkciu. Väčšinou si všimneme, že nám niektorý z nich chýba až v čase, keď sa jeho nedostatok viditeľne prejaví. Ak máte problémy s rastom a kvalitou vlasov, zrejme Vám chýbajú vitamíny zo skupiny B. Tyto vitamíny mají vliv nejen na vlasy, ale i na nehty a pleť. Tieto vitamíny majú vplyv nielen na vlasy, ale aj na nechty a pleť. Ich nedostatok sa prejavuje najmä u mladých ľudí ako akné. Ďalej má vitamín B, hlavne B6 a vitamín E vplyv na činnosť srdca.

Ďalší významný vitamín skupiny B je kyselina listová, ktorá je vhodná na plodnosť a správny vývoj plodu.

Na oči a predovšetkým na pokožku, na jej ochranu a výživu, je vhodné užívať okrem vitamínu B aj vitamín A či provitamín betakarotén. Vitamín A prispieva k normálnemu stavu zraku. Nájsť ho môžeme v ovocí a zelenine so žltočervenou farbou (mrkva, marhule, jahody), ale tiež v rybách, žĺtkoch alebo masle. Betakarotén spomaľuje proces starnutia pokožky a podporuje jej opálenie. Obaja patria medzi významné antioxidanty neutralizujúce nebezpečné voľné radikály.

Vitamín A spolu s vitamínom D sú dobré na mineralizáciu a rast kostí, na kĺby aj na zuby. Vitamín D je silný antioxidant. Medzi významný zdroj tohto vitamínu patrí slnečné žiarenie, z ktorého dokáže ľudský organizmus získať až 80% potrebnej dennej dávky vitamínu D. V zimných mesiacoch, keď je pokožka zahalená pod vrstvou odevu, je potrebné ho doplniť stravou.

Vitamín K, nazývaný tiež protikrvácavým, je dôležitý pre správnu zrážanlivosť krvi a má pozitívny vplyv na procesy prebiehajúce v pečeni.

Má Váš organizmus oslabenú obranyschopnosť?

Na posilnenie imunity je skvelým pomocníkom vitamín C, ktorý je možné na našom webe objednať hneď v niekoľkých formách: ako tabletky, šumivé či žúvacie tablety, alebo ako prášok. Telo si nedokáže tento antioxidant samo vyprodukovať a ani si udržať jeho zásoby. Ak ste chorí, pociťujete vyššiu fyzickú, alebo psychickú záťaž, odporúča sa zvýšiť denný prísun vitamínu C. Do skupiny osôb vyžadujúcich zvýšenú dávku vitamínu patria nastávajúce matky a tiež ženy užívajúce hormonálnu antikoncepciu.

Keďže sa niektoré zo spomínaných vitamínov (napr. B, D, K) vyskytujú v prirodzenej forme v mäse či vajciach, sú pre vegetariánov a vegánov potravinové doplnky vhodným pomocníkom pre ich doplnenie. To platí aj pre športovcov, mužov aj ženy, ktorí pri zvýšenej telesnej aj duševnej aktivite potrebujú optimálne doplniť vitamíny.

Pokračovať

Najpredávanejšie v kategórii


Načítavam

Najpredávanejšie značky

Výhodné ponuky už nemusíte hľadať

pošleme vám ich e-mailom :)

Skúste to, odhlásiť sa prípadne môžete kedykoľvek.
Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam