Moje srdcovky

Úvodná stránka » Magazín MojaLekáreň.sk » Články a blogy » Kuchárkou: Vegetariánske kofty

Kuchárkou: Vegetariánske kofty

Pripravte si bezlepkové kofty, ktoré budú voňať a chutiť ako v pravej indickej reštaurácii!

Kuchárkou: Vegetariánske kofty

V našej kuchyni by kofty asi najviac pripomínali klasické fašírky alebo známe čevabčiči podávané s cibuľou a horčicou :-)

Tie, ktoré som pre vás pripravila, majú skôr indický charakter a to primárne kvôli vôni korenia. Tradičné kofty sa pripravujú z mäsa - jahňacieho, hovädzieho alebo napríklad aj z rýb. Buď sa guľa smaží na ohni alebo na panvici, alebo sa varí v pikantnej omáčke.

Ak sa chcete vyhnúť mäsu, siahnite po nejakých strukovinách a zelenine. Po pridaní toho správneho korenia bude výsledok vždy perfektný!

Ja som sa rozhodla pre cícer, mrkvu a kvaku, ktorá na mňa už dlhšiu dobu žmurkala v chladničke a nevedela som čo s ňou. Kofty boli krehké, jemné i pikantné zároveň a s trochou zeleniny a dressingu vytvorili luxusný obed. V tejto verzii navyše bezlepkový. Skúste ich tiež!

Pre 2 porcie budete potrebovať

Ak chcete si uľahčiť život, môžete si cícer kúpiť v plechovke. Nie je ale žiadna veda uvariť si ho doma.

Postup

  • Cícer cez noc namočte vo vode. Vodu ráno vylejte a varte v novej vode podľa návodu.
  • Uvarený cícer riadne rozmixujte.
  • Pridajte k nemu jemne strúhanú mrkvu a kvaku, prelisovaný cesnak, petržlenovú vňať, vajce, soľ a korenie.
  • Ak nemáte mletý rímsky kmín, použite obyčajný, ale najprv ho nasekajte nožom, aby sa uvoľnila chuť i vôňa
  • Pridajte 2 lyžice pohánkovej múky - bude sa vám s cestom lepšie pracovať
  • Obaľte kofty v kukuričnej strúhanke - držia dobre tvar, lepšie sa smažia aj chutia
  • Zmažte v olivovom oleji tak, aby aspoň pol gule bolo ponorenej. Vyprážanie netrvá dlho, stačí do zlatista zo všetkých strán.

Kofty akéhokoľvek druhu sa podávajú so zeleninou, tortillou alebo s rôznym pečivom. Chuť doplní jogurtový dip, ale aj bez neho je to skrátka dobrota.

CÍCER - Alebo aj rímsky hrach je strukovina orieškovej chuti a zdrojom mnohých cenných látok. Obsahuje veľké množstvo železa, vápnika i horčíka. Má nízky glykemický index, hodí sa pre redukčné diéty.

RÍMSKY KMÍN - Vzhľadovo bežnej rasci veľmi podobný, chuťou a vôňou už menej. Pozitívne pôsobí na zažívanie a proti nadúvaniu. Zaujímavé sú aj jeho protizápalové účinky.

Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam