Doprava zadarmo nad 20 €. Prihláste sa k newsletteru!
MojaLekáreň.sk

Kĺby: 5 tipov pre pohyb bez bolesti

Kĺby: 5 tipov pre pohyb bez bolesti
Zdielať

Máme pre vás najlepšie postupy a doplnky stravy, ktoré urobia vašim kĺbom dobre.

1. Pridajte kolagén

Pre udržanie kĺbov, chrupiek a šliach v kondícii je kolagén úplne nepostrádateľný. V kombinácii s ďalšími potrebnými látkami ho nájdete v osvedčených výživových doplnkoch, ako sú napríklad GS Condro alebo Cemio Kamzík.

Čo je kolagén

Kolagén je bielkovina, ktorá je základnou stavebnou hmotou všetkých spojivových tkanív v tele človeka. Väčšinu kolagénu v našom tele radíme k tzv. typu I., ktorý nájdete v pokožke, v šľachách, v kostiach aj v zuboch. Kolagén typu II. potom tvorí základ chrupiek. Pre zdravé kĺby a bezbolestný pohyb sú teda potrebné oba.

2. Nezabudnite na vitamín C

Aby telo dokázalo s kolagénom v kĺboch, šľachách a chrupkách správne nakladať, potrebuje k tomu ešte vitamín C. Ten hrá kľúčovú úlohu pri tvorení funkčnej štruktúry kolagénových vlákien.

Nájdete ho tiež napríklad v komplexnom výživovom doplnku Klokan alebo v ďalších podobných výživových doplnkoch určených pre výživu kĺbov.

3. Dajte vašim kĺbom najesť

Potrava pre vaše kĺby − to sú potraviny, ktoré majú na kĺby dobrý vplyv, ako sú napríklad

  • jahody,
  • maliny,
  • ríbezle,
  • čučoriedky,
  • čerešne či višne,
  • výrobky zo sóje,
  • olivový olej,
  • zelený čaj a
  • potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ako napr. losos, vlašské orechy alebo ľanové semienka.

Samotný kolagén potrebný pre obnovu šliach a chrupiek však v potravinách nenájdete. Treba ho telu dodať vhodným výživovým doplnkom.

4. Neignorujte bolesť

Keď vás niečo bolí, vaše telo kričí, že niečo nie je v poriadku. Bolesť neignorujte, a aj keď občas nie je od veci na ňu použiť analgetiká s protizápalovým účinkom, či už vo forme mastí alebo tabliet, ak pretrváva dlhší čas, je lepšie ju riešiť s lekárom.

5. Záťaž zvyšujte postupne

Môže sa zdať, že je to triviálna rada, ale veľa ľudí stále robí rovnakú chybu. Bez prípravy si naložia príliš veľkú fyzickú záťaž. Nechajte ego doma a prvý beh bez hanby preložte chôdzou. Ak je vám pohyb cudzí, je lepšie začať pod dohľadom odborníkov, ktorí vás nenechajú robiť pohyby nesprávnym spôsobom. Skúste napríklad pokojnú jogu pre začiatočníkov.

A hlavne − nezabudnite na následnú relaxáciu, ktorú môžete podporiť masážou unavených končatín pomocou chladivého balzamu s kanabisom, gélu s kostihojom alebo starej dobrej Alpy.

Náš tip: Skúste to naboso

Alternativou (a trochu protipólom) ortopedických vložiek je chôdza alebo aj šport naboso. Ak netrpíte nadváhou a odchýlka od ideálneho došliapnutia nie je vo vašom prípade výrazná, môže vám to prospieť. Pomáha posilňovať klenbu chodidla, eliminuje nepravidelne ošľapané, nevhodné topánky a prirodzeným spôsobom dopraje chodidlám masáž. 

Osteoartróza sa môže týkať aj vás

Postupná deštrukcia kĺbovej chrupky bedier, kolien aj ďalších kĺbov označovaná ako osteoartritída alebo osteoartróza sa nevyhne takmer nikomu. Vo veku nad 65 rokov postihuje až 70 % populácie.

PharmDr. Vladimír Finsterle, MBA

PharmDr. Vladimír Finsterle, MBA

29. október 2020
Máte otázku k článku? Napíšte nám!

Prečítajte si tiež

Prezradíme vám, prečo by echinacea nemala chýbať v žiadnej domácej bylinkovej lekárničke a tiež kde všade môže nájsť uplatnenie.

viac

Čo je to roztrúsená skleróza, aké sú jej najčastejšie prejavy, ako sa dajú mierniť a aké má toto ochorenie prognózy.

viac

Vysvetlíme vám, ako sa prejavuje zápal žalúdka, ako sa dá liečiť a tiež poradíme ako tomuto stavu predchádzať.

viac

Niekedy tušíme, prečo nás hlava rozbolela, zatiaľ čo inokedy sa bolehlav objaví úplne nečakane a zdanlivo bez príčiny. Prezradíme vám, aké sú najčastejšie spúšťače bolestí hlavy a tiež pridáme pár…

viac
Spýtajte sa lekárnika

Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním.

Zistiť viac

DOPRAVA ZADARMO

k nákupu nad 20 €

Prihláste sa k odberu noviniek
a zľavový kód vám pošleme e-mailom.