Moje srdcovky

Úvodná stránka » Magazín MojaLekáreň.sk » Články a blogy » Kĺby: 5 tipov pre pohyb bez bolesti

Kĺby: 5 tipov pre pohyb bez bolesti

Liečivé prípravky Bolesť Starostlivosť o telo

Máme pre vás najlepšie postupy a doplnky stravy, ktoré urobia vašim kĺbom dobre.

Kĺby: 5 tipov pre pohyb bez bolesti

1. Pridajte kolagén

Pre udržanie kĺbov, chrupaviek a šliach v kondícii je kolagén úplne nepostrádateľný. V kombinácii s ďalšími potrebnými látkami ho nájdete v osvedčených doplnkoch stravy, ako sú napríklad GS Condro alebo Cemio Kamzík.

Kolagén je bielkovina, ktorá je základnou stavebnou hmotou všetkých spojivových tkanív v tele človeka,. Väčšinu kolagénu v našom tele radíme k tzv. typu I., ktorý nájdete v pokožke, v šľachách, v kostiach aj v zuboch. Kolagén typu II. potom tvorí základ chrupaviek. Pre zdravé kĺby a bezbolestný pohyb sú teda potrebné oba.

2. Nezabudnite na vitamín C

Aby telo dokázalo s kolagénom v kĺboch, šľachách a chrupavkách správne nakladať, potrebuje k tomu ešte vitamín C. Ten hrá kľúčovú úlohu pri tvorení funkčnej štruktúry kolagénových vlákien.

Nájdete ho tiež napríklad v komplexnom doplnku stravy Klokan alebo v ďalších podobných doplnkoch stravy určených pre výživu kĺbov.

3. Dajte vašim kĺbom najesť

Potrava pre vaše kĺby - to sú potraviny s protizápalovými vlastnosťami, ako sú jahody, maliny, ríbezle, čučoriedky, čerešne či višne, výrobky zo sóje, olivový olej, zelený čaj a potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ako napr. losos, vlašské orechy alebo ľanové semienka.

Samotný kolagén potrebný pre obnovu šliach a chrupaviek však v potravinách nenájdete. Treba ho telu dodať vhodným doplnkom stravy.

4. Neignorujte bolesť

Keď vás niečo bolí, vaše telo kričí, že niečo nie je v poriadku. Bolesť neignorujte, a aj keď občas nie je od veci na ňu použiť analgetiká s protizápalovým účinkom, či už vo forme mastí alebo tabliet, ak pretrváva dlhší čas, je lepšie ju riešiť s lekárom.

5. Záťaž zvyšujte postupne

Môže sa zdať, že je to triviálna rada, ale veľa ľudí stále robí rovnakú chybu. Bez prípravy si naložia príliš veľkú fyzickú záťaž. Nechajte ego doma a prvý beh bez hanby preložte chôdzou. Ak je vám pohyb cudzí, je lepšie začať pod dohľadom odborníkov, ktorí vás nenechajú robiť pohyby nesprávnym spôsobom. Skúste napríklad pokojnú jógu pre začiatočníkov.

A hlavne nezabudnite na následnú relaxáciu, ktorú môžete podporiť masážou unavených končatín pomocou chladivého balzamu s kanabisom, gélu s kostihojom alebo starej dobrej Alpy.

Náš tip: Skúste to naboso

Alternativou (a trochu protipólom) ortopedických vložiek je chôdza alebo aj šport naboso. Pokiaľ netrpíte nadváhou a odchýlka od ideálneho došliapnutia nie je vo vašom prípade výrazná, môže vám to prospieť. Pomáha posilňovať klenbu chodidla, eliminuje nepravidelne ošľapané, nevhodné topánky a prirodzeným spôsobom dopraje chodidlám masáž. 

Osteoartróza sa môže týkať aj vás

Postupná deštrukcia kĺbovej chrupavky bedier, kolien aj ďalších kĺbov označovaná ako osteoartritída alebo osteoartróza sa nevyhne takmer nikomu. Vo veku nad 65 rokov postihuje až 70% populácie.

Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam