Úvodná stránka » Magazín MojaLekáreň.sk » Články a blogy » Konjugovaná kyselina linolová (CLA)

Konjugovaná kyselina linolová (CLA)

Trávenie Starostlivosť o telo

K čemu je dobrá CLA, kde ji najdeme a jaká jsou rizika užívání prozradíme v našem článku.

Konjugovaná kyselina linolová (CLA)

Aká je funkcia CLA v organizme

Kyselina linolová prispieva k udržaniu normálnej hladiny cholesterolu v krvi, pričom priaznivý účinok sa dosiahne pri dennom príjme 10 g CLA denne.

Kde nájdeme kyselinu linolovú

Konjugovanú kyselinu linolovú nájdeme v prírodných syroch, mlieku a mäsa (najmä v hovädzom a jahňacom). Jej obsah nie je v týchto potravinách nijako veľký. V snahe zásobiť telo zvýšeným množstvom CLA by sme museli zjesť naozaj veľká kvantá mäsa či syra, čo so sebou nesie z dlhodobého hľadiska vedľajšie zdravotné riziká.

Má CLA nejaké riziká?

Pri užívaní odporúčaných množstiev CLA neboli spozorované významnejšie komplikácie. U niektorých osôb môže dôjsť k ľahkému podráždeniu tráviaceho systému či k únave. CLA zvyšuje ukladanie vitamínu A v tele, pri jeho súčasnom užívaní je vhodné sa poradiť s lekárom. Nie sú dostatočné skúsenosti s podávaním tehotným ženám a malým deťom, a preto sa tu podávanie neodporúča. U citlivých osôb môže látka vyvolať alergickú reakciu.

Použitie CLA

Priaznivý účinok na udržanie normálnej hladiny cholesterolu v krvi sa dosiahne pri dennom príjme 10 g LA denne.

CLA môžeme nájsť aj v doplnkovej výžive športovcov.

Všetky zdravotné, nutričné či liečebné tvrdenia sú v rámci legislatívy EÚ výrazne obmedzené. Pri tvorbe článkov smieme vychádzať iba zo schválených tvrdení, ktoré uvádza platná legislatíva. 

Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam
Spýtajte sa lekárnika