Doprava zadarmo nad 20 €. Prihláste sa k newsletteru!
MojaLekáreň.sk

Usínanie bez počítania ovečiek

Usínanie bez počítania ovečiek alebo Ako lepšie a rýchlejšie zaspať

Mgr. Pavla Horáková
Mgr. Pavla Horáková

Prevaľujete sa na posteli, počítate ovečky a nie a nie zaspať. Znížená pozornosť, únava, zhoršené myslenie, neschopnosť sústrediť sa, úzkosť až depresie. To všetko môže spôsobiť nedostatok spánku.

Poradím vám, ako na lepší spánok:

  • Základom dobrého spánku je kvalitný matrac, vankúš a posteľ
  • Choďte spať a vstávajte vždy v rovnakom čase (aj cez víkendy)
  • Spite ideálne 6-8 hodín
  • V spálni vždy poriadne vyvetrajte a teplotu udržujte ideálne medzi 16 až 18 stupňami
  • Zatiahnite závesy či žalúzie a zo spálne odstráňte všetky zariadenia, ktoré vyžarujú akékoľvek svetlo - potláčajú produkciu melatonínu, čo je hormón, ktorý reguluje biorytmus spánku a bdelosti. Jeho hladina sa mení v závislosti na dennej dobe a on sám prispieva k zlepšeniu kvality spánku. Teraz ho dostanete aj u nás na MojaLekáreň.sk
  • Lepšiemu zaspávaniu napomôžu aj bylinné čaje, tablety či kvapky - ideálne sú tie s obsahom valeriány, medovky, rumančeka, mučenky a chmeľu
  • V prípade, že vás občas prepadnú chmáry, úzkosti či zlá nálada, vyskúšajte lieky s obsahom bylín, ktoré pomôžu zmierniť nervové napätie a zlepšiť spánok a zaspávanie. Z liekov odporúčam Persen, ktorý obsahuje extrakty z valeriány, medovky a mäty. Baldriparan pôsobí vďaka vysokému obsahu kozlíku. Sédatif PC je homeopatický liek
  • Doplnok stravy DE-PRESS obsahuje L-tryptofán a bylinné extrakty, ktoré pomôžu vyrovnať sa so stresom a podporujú dosiahnutie duševnej a fyzickej pohody
  • Vykonávať môžete i jednoduché cvičenie - sústreďte sa len na svoj dych. 4 sekundy sa nadychujte, potom na 7s zadržte dych a 8s vydychujte. Tieto 3 jednoduché kroky opakujte až do zaspatia
  • Aspoň pol hodiny až hodinu pred spaním sa nepozerajte na televíziu či do mobilu, nejedzte, nefajčite, nepite alkohol, kávu, kolu, čierny alebo zelený čaj, nejedzte čokoládu
  • Relaxujte pri počúvaní ukľudňujúcej hudby alebo audio knihy
  • Doprajte si horúci kúpeľ - zahreje a uvoľní celé vaše telo
  • Pri dlhodobejšom probléme so spánkom sa nebojte obrátiť na lekára či spánkové laboratórium
Spýtajte sa lekárnika

Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním.

Zistiť viac

DOPRAVA ZADARMO

k nákupu nad 20 €

Prihláste sa k odberu noviniek
a zľavový kód vám pošleme e-mailom.