Obľúbené položky

Úvodná stránka » Odborné poradenstvo » Usínanie bez počítania ovečiek

Usínanie bez počítania ovečiek

Usínanie bez počítania ovečiek alebo Ako lepšie a rýchlejšie zaspať

Mgr. Pavla Horáková Mgr. Pavla Horáková

Prevaľujete sa na posteli, počítate ovečky a nie a nie zaspať. Znížená pozornosť, únava, zhoršené myslenie, neschopnosť sústrediť sa, úzkosť až depresie. To všetko môže spôsobiť nedostatok spánku.

Poradím vám, ako na lepší spánok:

  • Základom dobrého spánku je kvalitný matrac, vankúš a posteľ
  • Choďte spať a vstávajte vždy v rovnakom čase (aj cez víkendy)
  • Spite ideálne 6-8 hodín
  • V spálni vždy poriadne vyvetrajte a teplotu udržujte ideálne medzi 16 až 18 stupňami
  • Zatiahnite závesy či žalúzie a zo spálne odstráňte všetky zariadenia, ktoré vyžarujú akékoľvek svetlo - potláčajú produkciu melatonínu, čo je hormón, ktorý reguluje biorytmus spánku a bdelosti. Jeho hladina sa mení v závislosti na dennej dobe a on sám prispieva k zlepšeniu kvality spánku. Teraz ho dostanete aj u nás na MojaLekáreň.sk
  • Lepšiemu zaspávaniu napomôžu aj bylinné čaje, tablety či kvapky - ideálne sú tie s obsahom valeriány, medovky, rumančeka, mučenky a chmeľu
  • V prípade, že vás občas prepadnú chmáry, úzkosti či zlá nálada, vyskúšajte lieky s obsahom bylín, ktoré pomôžu zmierniť nervové napätie a zlepšiť spánok a zaspávanie. Z liekov odporúčam Persen, ktorý obsahuje extrakty z valeriány, medovky a mäty. Baldriparan pôsobí vďaka vysokému obsahu kozlíku. Sédatif PC je homeopatický liek
  • Doplnok stravy DE-PRESS obsahuje L-tryptofán a bylinné extrakty, ktoré pomôžu vyrovnať sa so stresom a podporujú dosiahnutie duševnej a fyzickej pohody
  • Vykonávať môžete i jednoduché cvičenie - sústreďte sa len na svoj dych. 4 sekundy sa nadychujte, potom na 7s zadržte dych a 8s vydychujte. Tieto 3 jednoduché kroky opakujte až do zaspatia
  • Aspoň pol hodiny až hodinu pred spaním sa nepozerajte na televíziu či do mobilu, nejedzte, nefajčite, nepite alkohol, kávu, kolu, čierny alebo zelený čaj, nejedzte čokoládu
  • Relaxujte pri počúvaní ukľudňujúcej hudby alebo audio knihy
  • Doprajte si horúci kúpeľ - zahreje a uvoľní celé vaše telo
  • Pri dlhodobejšom probléme so spánkom sa nebojte obrátiť na lekára či spánkové laboratórium

Rady lekárnika

Najpredávanejšie značky

Výhodné ponuky už nemusíte hľadať

pošleme vám ich e-mailom :)

Skúste to, odhlásiť sa prípadne môžete kedykoľvek.
Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam