Obľúbené položky

Úvodná strana » Zdravie a lieky » Prípravky s vitamínmi a minerálmi » Prípravky s mirerálmi a stopovými prvkami » Prípravky s mirerálmi a vápnikom

Prípravky s mirerálmi a vápnikom
Forma výrobku: tobolky

Zaujímavé je, že na rozdiel od iných chemických prvkov, minerálov si názov calcium – vápnik väčšina z nás zo školy pamätá. Bohužiaľ niekedy práve pri názve všeobecné znalosti končia a to je práve pri vápniku, jedného z najdôležitejších stavebných prvkov nášho tela, škoda.

Tobolky

Prípravky s mirerálmi a vápnikom - detailný popis

Vápnik (calcium alebo tiež kalcium) je asi najznámejší pre svoj pozitívny vplyv na pevnosť a stavbu kostí. Vápnik má ale aj ďalšie dôležité funkcie v našom tele.

Okrem už spomínaného vplyvu na kosti, nesmieme zabudnúť ani na zuby, ktorým vápnik tiež prospieva. Vápnik  v krvi má vplyv i na nervovú sústavu, kde je dôležitý hlavne pre správne vedenie nervových vzruchov. Svoje uplatnenie nájde aj pri zrážaní krvi alebo  pri regulácii srdečného rytmu. Ďalej znižuje cholesterol či pomáha vstrebávať železo.

Odporúčanie: k tomu aby boli kosti pevné a zdravé, nestačí len prijímať vápnik. Respektíve, aby sa mohol vápnik prijímaný v potravinách  vstrebávať a správne využiť, je treba ešte horčík a vitamín D, ktorý napomáha ukladať vápnik do kostí. Poprípade je vhodné užívať i biotika.

Dávkovanie vápniku

Priemerná denná spotreba vápnik sa pohybuje okolo 1 gramu. Samozrejme u niektorých je spotreba vápnik vyššia, a tomu sa musí prispôsobiť aj jeho príjem. Doporučené denní dávkovanie je zhruba 800-1000 miligramov. Viac vápnika by mali prijímať hlavne tehotné a kojace ženy. Tiež deti potrebujú počas vývinu väčšie množstvo vápnika. Na doplňovanie kalcia by nemali zabúdať ani starí ľudia, ktorých telo už ťažšie vstrebáva minerálne látky a pri jeho nedostatku v tele môže dochádzať k čerpaniu vápnika zo zásob – kostí, čo vedie k ich oslabeniu.      

Medzi potraviny bohaté na vápnik patrí hlavne:

  • mlieko a mliečne výrobky
  • strukoviny
  • celozrnné obilniny
  • ryby
  • orechy a semena
  • zelenina (hlavne listová zelenina)

Pokiaľ však nie je Vaše stravovanie natoľko vyvážené, aby bol telu zabezpečený optimálny prísun vápnika, je dobré ho dodávať organizmu tabletami, ďalšou možnosťou sú sirupy, injekcie, šumivé tablety. Hlavne osoby sa zvýšenou dennou potrebou vápnika by mali dbať na jeho doplňovanie. Na našich webových stránkach nájdete širokú ponuku stravy obsahujúcej vápnik. Pokiaľ nie ste priaznivci  tabliet, nezúfajte - u nás si môžete kúpiť vápnik v tekutej forme.

Pokiaľ telu bude tento prvok chýbať, môžu sa začať objavovať príznaky nedostatku vápnik.

Ako spoznám, že telu chýba vápnik?

Ako bolo povedané, vápnik má výrazný vplyv na stavbu a pevnosť kostí, preto sa jeho nedostatok môže prejaviť hlavne na kostiach. Pri deficitu kalcia dochádza k oslabeniu, odvápneniu kostí až osteoporóze. To so sebou nesie zvýšené riziko vzniku zlomenín. Objavuje sa aj zvýšená kazovosť zubov či paradentóza. Nedostatok kalcia tiež môže zapríčiniť svalové kŕče, podráždenosť, nespavosť, búchanie srdca či lámanie nechtov.

 

Najpredávanejšie značky

Výhodné ponuky už nemusíte hľadať

pošleme vám ich e-mailom :)

Skúste to, odhlásiť sa prípadne môžete kedykoľvek.
Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam