Obľúbené položky

Úvodná stránka » Magazín MojaLekáreň.sk » Články a blogy » Ľahší život s diabetom: merania, doplnky stravy a prípravky

Ľahší život s diabetom: merania, doplnky stravy a prípravky

Trávenie Liečivé prípravky

Vieme, ktoré postupy, prípravky a doplnky stravy zlepšia váš život s diabetom.

Ľahší život s diabetom: merania, doplnky stravy a prípravky

Odporúčame

Gurmar je výťažok z rastliny Gymnema sylvestre, ktorá znižuje chuť na sladké a prispieva k udržaniu normálnej hladiny cukru v krvi. Vhodný je na dlhodobé užívanie pri dávkovaní 1-3 tablety denne. Xylitol (brezový cukor) je o 40% menej kalorický než cukor, ale je rovnako sladiaci. Stačí preto pri sladení použiť rovnaké množstvo xylitolu, ako ste boli zvyknutí pri cukre. Vďaka nízkemu glykemickému indexu je vhodný aj pre diabetikov. (Mgr. Pavla Horáková)

Doplnky stravy alebo ako čeliť zvýšenému cukru

Okrem diéty a predpísaných liekov, môžete po dohode s lekárom vyskúšať aj doplnky stravy:

  • Už od pradávna je známe, že hladinu cukru v krvi pomáhajú udržiavať škorica a gurmar. Medzi najznámejšie doplnky stravy s obsahom týchto zložiek patrí Diaben a Gurmar.
  • S chuťou na sladké nám pomôže chróm.
  • Stále viac sa využíva aj kyselina alfa-lipoová.
  • Bez povšimnutia by nemal zostať ani pozitívny vplyv omega-3 nenasýtených mastných kyselín na hladinu tukov v krvi, s ktorými súvisí aj diabetická retinopatia
  • Čučoriedková vňať znižuje hladinu krvného cukru.

Zmerajte si hladinu cukru v krvi

Hladinu glukózy vám v ordinácii zmeria lekár. Vďaka stále väčšej dostupnosti kvalitných glukometrov si môžete hladinu cukru zmerať aj sami doma alebo v spolupráci s vaším lekárnikom.

Prípravky pre ľahší život s diabetom

  • Antimikrobiálna zubná pasta odstraňuje baktérie z ústnej dutiny, urýchľuje hojenie a navyše redukuje zápalové procesy a opuchy.
  • Tablety Milgamma podporujú normálne funkcie periférneho nervového systému, ktorý môže byť vplyvom diabetu poškodený.
  • Prírodný regeneračný krém podporuje a urýchľuje hojenie, ktoré môže byť vplyvom cukrovky komplikované.
  • Zásyp na nohy pôsobí preventívne proti plesniam a iným poškodením kože.
  • Každodenná hygiena je u chorých s diabetom úplne nevyhnutná. Vhodné sú sprchové gély s neutrálnym pH.
  • Po kúpeli je nutné pokožku hydratovať, najlepšie telovým mliekom s neutrálnym pH.

Čo jesť a čomu sa radšej vyhnúť?

Základom diabetickej diéty je pestrá strava s dostatkom všetkých živín, minerálov, vitamínov a vlákniny. Je dôležité vyhnúť sa cukru, medu a všetkým potravinám nimi osladeným. Ak si nemôžete odoprieť sladké, voľte radšej prírodné náhrady cukru - stéviu, brezový cukor či xylitol.

Vhodnými potravinami sú zelenina, strukoviny, celozrnné pečivo a cestoviny, celozrnná ryža, nízkotučné mlieko a mliečne výrobky, chudé bravčové a hovädzie mäso, kurča, morka, králik, ryby (aspoň 2x týždenne), voda, čaje, vajcia (predovšetkým bielok), zemiaky, nesladené celozrnné cereálie, rastlinné oleje a margaríny, ovocie, nízkokalorické sladidlá, výnimočne nízkostupňové pivo a suché víno.

Nevhodné potraviny konzumujte čo najmenej, najlepšie vôbec. Zistite, ktoré to sú a tiež ako by mal vyzerať redukčný jedálniček.

Desatoro diabetika

  1. Vylúčiť potraviny s obsahom jednoduchých cukrov - repný a trstinový cukor, med, výrobky z nich.
  2. Obmedziť živočíšne tuky a tučné jedlá.
  3. Nefajčiť, nepiť alkohol.
  4. Menej soliť.
  5. Zabezpečiť dostatočný pitný režim - minimálne 2 litre tekutín denne.
  6. Hýbať sa a obmedziť stres.
  7. Schudnúť, ak máte nadváhu. Jedálniček vám pomôžu vytvoriť výživoví špecialisti.
  8. Jesť denne 5 až 6 menších porcií jedla - pre nižšie výkyvy glykémie počas dňa.
  9. Zvýšiť prísun vlákniny.
  10. Prehliadať denne nohy a ihneď ošetriť každé poranenie.
Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam