Obľúbené položky

Úvodná stránka » Magazín Mojalekáreň.sk » Články a blogy » Zelený jačmeň - načerpajte jeho energiu!

Zelený jačmeň - načerpajte jeho energiu!

Medzi zelenými superpotravinami má pre svoje účinky na ľudský organizmus čestné miesto: Mladý jačmeň. Myslíte si, že je to obyčajné obilie? Kdeže, všimnite si, s akou silou sa klíčiace obilie derie na jar z hliny! To najlepšie z mladých rastliniek urobí dobre aj vášmu telu.

Zelený jačmeň - načerpajte jeho energiu!

Na jačmeni si pochutnávajú dedkove králiky, rada si ho dá aj ovečka alebo kôň. Vy už ste možno jačmeň tiež ochutnali - ako krúpy v polievke. Alebo ste ho pili - možno vo forme melty (náhrada kávy z praženého jačmeňa) a celkom určite v pive. Pivovarnícky slad nie je nič iné ako pražený naklíčený jačmeň. Podľa teploty praženia je slad svetlý alebo tmavší, viac karamelový. Svoju farbu a chuť potom dodáva aj pivu.

Zelenáč alebo superman?

Doteraz bola reč o dokonale zrelom jačmeni a jeho zrnách. Pre náš organizmus má ale jačmeň najvyššiu hodnotu v období, keď si ako rastlinka ešte len tvorí zelené lístočky. Zelený jačmeň patrí medzi zelené superpotraviny, podobne ako chlorella a spirulina.

Keď mladý jačmeň klíči a rastie, získava obrovské množstvo živín a energie zo zeme, vody, vzduchu a slnka. Zelený jačmeň vďaka tomu obsahuje veľké množstvo vitamínov, minerálov, stopových prvkov, aminokyselín, antioxidantov, enzýmov, chlorofylu a ďalších živín vo forme, ktorú naše telo dokáže veľmi dobre vstrebať a využiť.

Účinky mladého jačmeňa

Mladý jačmeň je zásadotvorný a upravuje tak pH vnútorného prostredia tela. Zlepšuje krvný obraz, spomaľuje bunkové starnutie, je prospešný pri zápche, kožných problémoch a chudokrvnosti. Podporuje imunitu, pomáha udržiavať správnu hladinu cukru a cholesterolu, znižuje únavu, urýchľuje hojenie a má mnoho ďalších zaujímavých účinkov: okrem iného zlepšuje aj stav paradentózy a eliminuje nepríjemné telesné pachy. V kombinácii s chlorellou je vhodný pre detoxikáciu organizmu a pri redukčných diétach a chudnutí.

Ako užívať mladý jačmeň?

Mladý jačmeň môžete užívať vo forme džúsov alebo sušeného prášku. Zvyčajná odporúčaná dávka je 2 až 3x denne 1 čajová lyžička prášku, deťom do 40 kg postačí polovičná dávka. Starší a chorí ľudia môžu dávku zvýšiť až na 6 čajových lyžičiek 2 až 3x denne. V tomto prípade je potrebné brať do úvahy, že sa môžu vyskytnúť prechodné ťažkosti spôsobené tým, ako sa telo čistí a tráviaca sústava nie je zvyknutá na tento druh potravy. K typickým prejavom patrí hnačka, zhoršenie ekzémov, únava a bolesť hlavy. Preto je potreba zvyšovať dávku postupne.

Prášok rozmiešame v studenej neperlivej vode alebo ovocnom džúse a vypijeme. Najlepšie sa vstrebáva nalačno (teda 20 až 30 minút pred jedlom). Obzvlášť ráno dodá telu energiu pre vstup do nového dňa. Dĺžka užívania by mala byť minimálne 2 až 3 mesiace, aby sa mohli priaznivé účinky jačmeňa prejaviť. Zelený koktail si ale pokojne môžete pripravovať dlhodobo, bez prerušenia užívania.

Výborne stráviteľná je aj šťava z mladého jačmeňa, ktorú môžete ľahko miešať s vodou alebo džúsom. Kto si chuť jačmeňa neobľúbi, môže siahnuť po tabletkách obsahujúcich prášok zo sušených rastliniek.

Komu nesadne

Okrem vyššie spomenutých prechodných prejavov, pokiaľ sa telo s mladým jačmeňom "zžije", sa iné nežiaduce účinky u zdravých ľudí nevyskytujú. V zriedkavých prípadoch sa môže vyskytnúť alergia na túto potravinu. V prípade, že ste po operácii žalúdka alebo čriev, pri akútnych zápaloch hlbokého žilového systému, akútnej pľúcnej embólii alebo ak užívate lieky na riedenie krvi či zníženie imunity, sa radšej o užívaní zeleného jačmeňa poraďte s lekárom.

Mladý jačmeň v tehotenstve

Hoci nie je užívanie mladého jačmeňa v priebehu tehotenstva a dojčenia oficiálne potvrdené, je k dispozícii mnoho zdrojov, ktoré užívanie pripúšťajú, ba priamo odporúčajú. V tomto období dodávajú zelené potraviny veľa dobre využiteľných živín, ktoré sú prospešné nielen pre mamičku, ale i pre vyvíjajúce sa bábätko.

Ak mladý jačmeň dlhodobo užívate ešte pred počatím, máte istotu, že väčšina škodlivín je z tela vylúčená a nemusíte sa báť pokračovať v užívaní. Keď chcete začať užívať zelené potraviny v priebehu tehotenstva a dojčenia, radšej začnite nízkymi dávkami a postupne ich zvyšujte.

 

nakupovať

Súvisiace produkty

všetky články

Prečítajte si

 

Hore
OK
Táto stránka využíva cookies pre vaše lepšie prechádzanie webovej stránky. Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s ich používaním. Zistiť viac
Spracovávam